ontwerp &
visualisatie
“Een designer is een team player, een meedenker, dwarsdenker en verbinder.”
Ontwerpen is verbindend en cross-disciplinair; het vormt iteratief en intuïtief de link tussen verschillende disciplines.
Visualisatie is een integraal onderdeel van ontwerpen. Beeldvorming in een vroeg project stadium stimuleert en ondersteunt het kunnen nemen van strategische beslissingen.
design research
onderzoekend // context // visie
Een project staat nooit op zichzelf, maar heeft altijd een relatie met een context. Design research begint met het onderzoeken van deze design context, de mogelijkheden en het vormen van een visie.
Ontwerpen is verbindend en cross-disciplinair; het vormt iteratief en intuïtief de link tussen verschillende disciplines. Om onderzoekend te ontwerpen en beslissingen vast te leggen gebruiken we strategische visualisatie.
In opdracht van UrbanAeronautics Ltd. hebben we potentiële UAM mobiliteitstoepassingen in kaart gebracht. Okapi heeft een structurerende en adviserende rol in strategisch ontwerp, en is sparring partner en liaison bij verdere project ontwikkelingen.
Voor BYD Europe hebben we een analyse gemaakt van de stedelijke mobiliteitscontext voor Bus-OV , en de toekomstige gedragingen en behoeftes van de toekomstige bus reiziger in kaart gebracht. Hierop hebben we voor het interieur het functionele (voor) concept ontwikkeld en de eerste vertaling naar 'look & feel'.
Concept ontwikkeling
visie // vormgeving
In de vertaalslag van visie naar concept is afstemmen van de diversiteit aan invloedsfactoren cruciaal.
Voor het programma Hub | Groningen Drenthe hebben we de mogelijkheen voor een MobiliteitsHUB rond het dorpsplein Vledder onderzocht.
In samenwerking met Studio Soeverein ontwikkelden we de Modulaire office. Een flexibel te plaatsen, in-house groepswerkplek als tijdelijke werk- en exposure ruimte bij verandertrajecten.
design styling
doelgroep // vormgeving
Vormgeving is van groot belang bij het intuïtief begrijpen van een product. Styling beïnvloedt product acceptatie, door het concept helder en sterk te communiceren, het gebruik, techniek, vorm en betekenis op elkaar te laten aansluiten, en door 'look & feel' de doelgroep aan te spreken.